12 Mart 2014 Çarşamba

Hurmalat


Hurma çok faydalı bir besin aslında. 

Şeker, protein, lif ve yağın dışında 15 farklı mineral ve C, B1, B2, niasin ve A Vitaminleri içeriyorlar. Dişlerin çürümesini önleyen flor ve bağışıklı sistemini güçlendirerek kanser önleyici işlevi olan Selenyum gibi minerallerde hurmalarda bulunuyor.
Uzun süreli kullanımlarda da hafıza kaybını önlediğiyle ilgili araştırmalarda varmış...

Bunun dışında başka faydalarıda var ama bağışıklık en önemlisi bizim için. En ufak bir hastalıkta tüm terapiler iptal oluyor ve sıçramalarımız artıyor o yüzden nerede bağışıklığı güçlendirir diye bişi görsem hemen dikkatimi çekiyor..


  Uzun süredir böyle bişi kullanıyorum. Pekmez yerine...















Pekmezdeki sorunları  http://jiyanhejaye13.blogspot.com.tr/2014/03/hardaliye.html
hardaliye ilgili yazıyı yazarken yazmıştım..

Hurmalatı pekmez yerine kullanıyorum tahinle karıştırdığımda bizimki rahat iyebiliyor. Tadı pekmezden daha güzel bence...

Tabiki yüksek ısıya dayanıklı. Kekleri falan pişirirken yada şeker koyacağım bir çok şeye hurmalattan da koyuyorum.

Bu özü diye satılıyor . Daha koyu kıvamlı. Fiyatıda 7 liramıydı ne tam hatırlamıyorum şimdi. 
Marketlerde falan satılıyor. İnternetdede satılıyormuş...

Pişirdiğimiz gıdaların içine koymak için iyi bir altermatif bence ısıya dayanıklı olması sebebiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder