1 Nisan 2013 Pazartesi

GÖYÇEM



Ankara 'da Gazi Üniversitesi özel eğitim fakültesi kendi bünyesinde GÖYÇEM  (Görme ve Öğrenme Yetersizliği Olan Çocukları Eğitim Merkezi ) diye TÜBİTAK destekli bir proje yürütüyor...Projede amaç engelli çocuğa sahip ailelerin bilinç düzeyini yükseltmek. Ailelere danışmanlık hizmeti sunmak.


Bizde gitdik bu gün. İyikide gitmişiz farklı şeyler öğrendik .


Öncelikle hazırladığımız kartlarımızı çok beğendi hocamız ama kartların altına ne olduğunu mutlaka yazmalıymışız. Neden olarakda daha fazla girdi sağlamamamız ve ilerleyen zamanlarda yazıya geçişi kolaylaştırmak olduğunu söyledi...


Özel eğitim öyle bir şey ki şimdi yaptığınız bir çok şey ilerleyen zamanlardaki hayatınızı hayatını kolaylaştırmak için...


Park kitabı yapın dedi.İçine parkın ,salıncakların, kaydırağın falan resimlerini yapıştırın dedi. Gitmeden kitabı alıp parka gidiyoruz orada salıncağa binicez arabamızla gidicez gibi orda yapcaklarımızı okuyup anlatıcaz. Çocuklar resimleri görmeyince canlandıramıyorlarmış zihinlerinde.Gitmeden ve parktan geldikten sonra kitabımızı okuycaz.Geldikten sonrada bunları yaptık sallandık geldik gibi anlatmalıymışız. Böylece bir saonraki basamağımızın ne olacağını bilicek Heja. Hadi parka gidelim diyince soyutta kalmadığı için resimler anlamasında işimizi kolaylaştırcak. Daha sonraki aşamada ise parka gitmek istediğimizde parkın resmini göstercek konuşma aşamamızı güçlendircek.


Aynı şey evdeki mutfak içinde geçerli mutfağın kapısına içerinin resmi yapıştırılıp altınada mutlaka mutfak diye yazıp şimdi mutfağa gidiyoruz bu kapının arkasında mutfak var gibi konuşarak alıcı dilini geliştircekmişiz.


Bu park kitabını tatil içinde hazırlıycaz ama 1 hafta öncesinden kullanmaya başlıcaz. Kitabı tabiki burda paylaşırım :P


Tatildeyken mutlaka kum ve taş falan toplatmaya çalışın geldiğinizde konuşduğunuzda onlardan söz etdiğinizde onları kullanın dedi.


Tuvalet eğitiminide konuştuk ben bir lazımlık almıştım evin ortasına koydum sadece gelip geçip bakıoruz ona gözü alışsın önce kabüllensin diye düşünmüştüm ama çok yanlış bir davranışmış..Kesinlikle wc den dışarı çıkmamalıymış bide bizi görmeliymiş devamlı.Bunu yapıyordum zaten.Altını değiştirkende onuda dahil etmemi istedi mümkün olduğunca ıslak mendillerini bezini falan eline vermek gibi.


Bunlar hocamız anlatırken benim aldığım notlar.6 ay sonraya tekrar randevulaştık.Bu arada aslında bize bir özel eğitim hocası yönlendirebileceğini söyledi ama malum yaz yarım kalsın istemedik o yüzden dönüşümüze 6 ay sonrasına erteledik.Bakalım bu süre içinde ne gibi değişiklikler olacak yaşamımızda...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder