16 Mart 2013 Cumartesi

İyip ,içtiğimiz


Pramatüre doğan bebeklerin bağışıklık sistemleri güçsüz olurmuş (?)  
Bizde pek öyle bir durum olmadı neyse ki.İlk antibiyotiğimizi 2,5 yaşındayken kullandık...

Bunu Heja yı kalın giydirmemeye borçluyum .Gerçi ben istesemde kazak, mont ,atkı , bere vb şeyleri asla giymeyen bir oğlum var. İnsan çocuk atkı takımlarına da imrenerek mi bakar? O haldeyim düşünün  artık ne kadar bişi giymediğini...

Kışın bile bir atlet ve penyelerle geçiriyoruz.Gerçi benimde bir tane bile kazağım yok :) Oğlan bana çekmiş heralde. Pek üşümüyoruz biz ailecek.Böyle oluncada pek hastalanmıyoruz (maşallah diyimde ne olur ne olmaz:))

Bunun dışında da Heja için en kötü davrandığım şeylerden birisi yediklerini pek umursamıyorum.Çikolatada veriyoruz şekerde ama belli ölçülerde tabi ki

Bide Heja için şöyle bir karışımımız var biz adını "meyve suyu atomu " koyduk. Geçenlerde bitmişti 1 hafta kadar veremedim bizimkinin burnu akmaya başladı bence bunu  bize çok faydası oluyor.Umarım sizin bebişlerde de işe yarar.


İşte sırrımızı açıklıyorum :)
İçinde 5 tane kuru incir ama böyle etli etli olanından.
5 tane gene koca koca hurma
Bir avuç kuru üzüm ama mutlaka çekirdekli
7-8 tanede kuru kayısı .Ama şu güneşte kurutulan takır takır olanlardan değil böyle tombik etli olanlardan. Rengide kop koyu kahverengi gibi olacak.
Damak tadına göre kuru  erikte olabilir ben onu her zaman koymuyorum.

Bunların hepsini yıkayıp tencereye koyuyorum hurmayı falanda çekirdekleriyle koyuyorum.Üstlerine  kadar da su.Bunlar kaynayıp o suyu çekiyor çok çok az bir su kalıyor içinde hurmanın çekirdeklerini alıp blender dan geçiriyorum iyice üzüm çekirdekleri iyice küçülene kadar. Soğuyuncada şekildeki gibi kaplara koyup donduruyorum.ben meyve suyuna karıştırıyorum her gün.Ama tadı çok güzel oluyor kaşık kaşıkta yenebilir.Ekmeğin üstüne çikolata niyetine bile verilir.Bu arada kesinlikle pekmez yok içinde.

Bide hergün mutlaka 1 dondurma yer bizimki yaz kış mutlaka bununda çok faydalı olduğunu düşünüyorum
Bunlar tabiki bizimkine iyi gelenler.Ama karışımı yapıp bağırsak konusunda işe yaradığına dair maillerde aldım yani almadım değil :)
Afiyet olsun ....Yemek bloğu gibi oldu ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder