16 Mayıs 2016 Pazartesi

Engelli Çocuklarda ERGENLİK


Çocuğumuz bize ergenllikle ilgili sorular sorduğunda, ondaki fiziksel değişimleri gördüğümüzde , çocuğun kendisi kendindeki değişimlerden söz etmeye başladığında gözünüz aydın ergenlik kapıda :))

Peki bunları nasıl anlatabiliriz ; Görsel eğitim metaryelleri kullarak ve öğrendiği bilgiyi zaman içinde tekrar ederek.

kolayca anlaşılabilecek basamaklara bölmeliyiz
Doğru talimatları basit kelimelerle vermeliyiz
Her adımı not etmeliyiz bu tekrarlarda işimizi çok kolaylaştırcak her seferinde aynı şeyleri tekrar edererk öğrenmeyide kolaylaştırmış olacağız ve tekrar kısmında basamak atlamamaşı olacağız
Mutlaka ondan izin almalıyız ve bir şekilde cevap vermesini öğretip cevabı beklemeliyiz bu bir göz kırpma bile olabilir

9-12 yaş arasında mutlaka ergenlik için bir doktor takibi yapılmalı, takip çizelgesi oluşturulmalı ve ped kullanımı öğretilmeli. Çocuğu mümkün olduğunca çok sürece dahil etmeliyiz.

ilk adet kanamasını gördüğünde ona adetinin başladığını öğretin öncesinde mutlaka söz etmiş olun.
Bez kullanıyorsa çocuğunuz ped i bezin içine yerleştirin
Eğer çocuğunuz kendi kendine ped yerleştirebiliyorsa çamaşırına çıkmayan kalemlerle ped in yerlerini belirleyebilirsiniz doğru takabilmesi için.
Bu sürece çocuk mutlaka dahil edilmeli. Ped lerinin yerini bilmeli.
Bu eğitim sadece anne baba tarafından verilmeli çocuğun yardım isteyebileceği kişiler mutlaka belirlenmeli

Her koşulda tüm eğitim mutlaka anne baba tarafından verilmeli aile danışmanlık alabilir 3. kişilerden ama çocukla sadece anne veya baba vermelidir eğitimi.

Yrd.Doç.Dr Özlem Çelik   hocamızın seminerinden benim yazdığım notlardır hepsi. Herhangi bir yanlış yer varsa tamamen benim yanlış anlamamdan kaynaklanmadır :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder