22 Eylül 2015 Salı

Afolaştıramadıklarımız

 
AFO : Ayak bileğini 90 derecede tutarak ayağın parmak ucuna kaymasını önler ve kas kısalığının oluşmamasını sağlar.
 
DAFO : Dinamik ayak ve ayak bilekleri için kullanılır. Bunda ayak bileğinin hareket etmesine izin verilir. Afo gibi bilekleri sabit değil.
 
GRAFO : Buda afonun uzunu. Amaç dizleri düz tutmak içe veya dışa kaçmaları önlemek
 
Günlük hayatımızda ne kadar çok kullandığımız kelimeler nede olsa ayakkabı yerine bunları kullanıyoruz genellikle.
 
En son portekizden afo ayakkabıları getirtdiğimizde bir daha asla afo yaptırmam demiştim. Gerçekten tam bir işkence afo yaptırmak. Ama büyük konuşmamak lazımmış :)
 
Biz gene düştük afo peşine. Kasılmalarımız artınca ayakkabılar bizi kesmez oldu. Ayak bileğinide sarıcak bişiye ihtiyacmız olunca afo için tutduk medikalcinin yolunu...
 
 
Küçükten büyüğe :))
 
Daha önceki afolarımızı yaptırdığımız ve memnun olduğumuz medikalcimiz vardı aslında ama diğer medikalci ölçü almak için istediğimiz yere gelebileceği söyleyince ve memnun arkadaşlarımda olunca bu seferde böyle olsun nasılsa bir afo ayağı 90 derecede tutacak ne kadar kötü olabilir ki diye düşündüm. Ama maalesef düşündüğümden de kötü oldu.
 
İlk afomuz geldiğinde giydik ve tabikide ağladık ama ben giymek istemediği için ağladığını düşünüp çıkarmadım 1saat sonra gördüğüm manzara karşısında gözyaşlarıyla medikalciyi aradım :(
 
Parmağı su toplamış, diz kapağı sıkmış, diz kapağının arkası parçalanmıştı. Yazarken bile kızıyorum kendime nasıl bu kadar bekledim diye.
 
Medikalci gerekli düzenlemeleri yapacağı söyledi yaptıda ama bingo afo gene vuruyor. Sonra bir daha gene vuruyor. Baktım olmuyor terapistimiz araya girdi . Ben bu arada paramı geri vermesini afo falan istemediğimi söyledim kaç kere ama ne yazar. Bunlar kişiye özel üretim olduğu için maalesef öyle bir şansımız da yok. Tabiki mecbur olduğumuz için de müşteri memnuniyetinin hiç önemi yok. En son terapistimiz gene bir yerlerini düzeltdirdi ama maalesef gene vuruyor.
 
Afomuz evde istanbula bile götürmedim. Bu arada afolarda düzeltmenin işe yaramayacağını böyle durumda tekrar ölçü alınması gerektiğini öğrendim. Ama bir daha mı biz almayalım lütfen...
 
Medikalci geri aradımı aramadımı hatırlamıyorum ama artık uğraşcak halimde kalmadı doğrusu.

Biz afo yaptırırken resimdeki gibi üstlerini deldiriyoruz böylece ayağı afo dayken biracıkta olsa hava alıp terlemesini önlüyor.

İçine giydirdiğim çorapları ise tersden giydiriyorum dikiş yerleri iz yapmasın diye.

Afonun en üst kısımlarınıda resimdeki gibi kaplatıyorum ki diz kapağının arkasına zarar vermesin diye.

Rabbim bu ve bunun gibi aletler kullanan tüm çocuklarımızı kurtarsın bu aletlerden bizide bunları yapanlara muhtaç olmaktan inşallah

Amin :))

3 yorum:

  1. Amin canım çorabı tersten giymek mantıklı denitecem.

    YanıtlaSil
  2. Amin canım çorabı tersten giymek mantıklı denitecem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayakcıkları baya fark ediyor....hiç iz olmuyor.YAda dikişsiz çorap ama çocuk bölümünde de onu bulmak zor oluyor

      Sil